Sunday, November 28, 2010

barriers that never stop.

Assalamuaikum...

betul cakap orang, mulakan sesuatu yang baru adalah susah. macam2 dugaan dan halangan yang melanda. termasuk diri saya. dengan memakai tudung sering sekali saya diperlekehkan. tudung jarang lah, nampak rambut kat belakang lah, asik betulkan tudung lah dan macam2. bukan saya tak tau suma itu salah, tetapi saya baru sahaja mahu memulakannya. tak sangka tanggapan sebegini yang diberi. ini baru permulaan. Allah memberi hidayah supaya kita dapat mengikut ajaranNya. Adakah saya salah kerana memakai tudung pada usia yang awal ? saya rasa tidak. saya rasa saya sudah cukup tua dan matang untuk memulakan apa yang di perintah oleh Allah. tapi saya tidak faham dengan segelintir orang. adakah mereka pikir saya akan berubah menjadi nadhirah yang dahulu di kemudian hari ? adakah mereka rasa saya akan menyesal di kemudian hari ? Insyaallah tidak. saya sentiasa berdoa agar Allah kekalkan saya sebegini sehingga hujung hayat. saya bukan mengikut trend, saya juga bukan disuruh ataupun di paksa. memang saya lakukan dengan rela hati. memang pada mulanya apis yang menyuruh saya memakai tudung. tapi ketika itu mungkin saya belum mendapat petunjuk. bukan alasan saya memakai tudung sekarang untuk mengraih hati apis kembali. memang bukan sebab dia saya berubah menjadi seperti sekarang. tetapi saya tahu apis mesti gembira melihat perubahan saya sekarang. saya senang dengan perubahan saya. dan saya ingin sekali kongsi kegembiraaan saya dengan apis. tapi, belum rezeki dia untuk melihat saya yang baru. insyaallah, jika ada kesempatan.

4 comments:

  1. pedulikan sape yang cakap bukan2 pasal you, nad. Allah tak tengok who we started as, Allah tengok who we will end as. bukannya baru harini pakai tudung esok pakai jubah terus.

    serious tak paham orang yg suka condemn ni. may your journey to the right path becomes easier, amin :)

    ReplyDelete
  2. Betul. I tak faham why orng still nak condemn2 I. I pakai short kemain orng kutuk, I pakai tudung orng kutuk juga. I taaak paham. But later then, I malas nak ambik tau pasal orng lain. I know who I wanna be. I dah malas nak pikir pasal orng daaa.its nice to know someone yang paham I. Thanks again ama :) you're the best.

    ReplyDelete
  3. Kak Nadh , betul ckp kak ama :) Peduli kan .
    ^^

    ReplyDelete
  4. i do ignore people yng condemn i, haha

    ReplyDelete